maandag 24 september 2007

***Bye Bye Beau-jolais...

Nu net 1 week onderweg en de bergen lonken aan de horizon!
Vanaf hier moet de fotograaf weer de overhand weten te veroveren van de coureur,alhoewel...
Tot hier ben ik eigenlijk wel een beetje gevlamd, wat ook niet meer dan de bedoeling was.
"Ge zult uw peren nog zien" vertelde Wouter me vrijdagavond in Autun.
"Ik weet Ik weet" antwoordde ik zelfzeker. Toch ik weet beter: ik weet het niet, en zo is het beter.
Wel, die vrijdag had ik het meest mijn best gedaan om een Etappe van den Tour te imiteren.
Tussen Chablis en Nitry, had ik kunnen kamperen op het grasveld onder de platanen bij de kerk, Om van daaruit in de ochtend richting Autun te koersen. Op 12 juli hadden zij, mijn wielerhelden, van Chablis tot Autun gereden, ik dus een heel klein beetje minder maar met een beetje meer kilo's door de mooie streek van de Morvan vol oude eiken en kastanjebomen en vooral verre van plat...
En zeggen dat in koerstermen hier nog geen grote verschillen worden gemaakt.
Hier kon de eerste bolletjestrui worden veroverd.
Klokslag half acht arriveerde ik zoals afgesproken op le Grand Place in Autun.
Wouter had Flem naar Nice gebracht, die ik binnen een kleine 2 weken zal zien.
Die avond hebben we ons door de nodige Bourgondische gastronomie laten verleiden.
Leve de sportman in mij!!!
En gisteren het bezoekje bij Alain Chambard in den Beuaujolais, was pure nostalgie.
Wat had ik er wel spijt van dat de druivenpluk reeds 2 weken gepasseerd is.
Fier kraakte den patron een van zijn flessen nen "Fleurie" uit 2006 waar hij een gouden medaille kreeg.
Leve de bon-vivant-man in mij!!!
Ik heb beloofd om misschien volgend jaar terug te komen om de oogst.
Al moet ik nu nog enkele bergen oogsten...
Moet eerlijk bekennnen:
Toen ik zondagmorgen in de supermarché van Cluny in een Franse variant van de National Geographic bladerde, een nummer dat geheel aan de druivenpluk en het wijnmaken was gewijd, ik het wel even lastig kreeg bij de inleiding.
Nl. De godendrank is ontstaan in, hoe kan het ook anders, GEORGIË!
Maar ik vul mijn dagen met vallende bladeren en schone vergezichten.
Ik weet niet wat morgen zal komen en laten we dit al als een avontuur zien op zich
...
Op naar de Kaukasus van Frankrijk
(dir. Aix Les Bains)
Bourg en Bresse-groeten van hier tot ginder.
Love from Koen

Geen opmerkingen: