vrijdag 28 september 2007

Savoie Libre...


Hier vanuit Thonons-Les-Bains bij het Meer Le Man, op een boogscheut van Zwitserland.
Morgen wordt het beter...
Zeggen ze...
J'espère.
Het is als in de sauna, je wordt er heel relax van, heerlijk maar ook slopend.
Extreme koude en warmte vlak na elkaar.
Het klimmen is nog te dulden, ook al begon het te sneeuwen op zijn toppen.
Je bent goed warm gereden.
Daar sta je dan op de top in je korte broek...
Hier pas begint het.
Alvorens af te dalen, geniet ik van de immense vergezichten van wolken en mist.
Ik omkleed me met droge kleren.
Warm ingeduffeld begin ik aan een marteltocht, die pas eindigt bij het eerste beste etablissement in het dal voor een dubbele koffie, tot we terug wat bijkomen.
Dit lijkt hier nu allemaal nogal triest, maar ik geniet ervan, achteraf dan toch.
Leve de vrijheid van de marteling.
Hier in de Savoie kennen ze er ook wat van.
"Savoie Libre" vertellen ze.
Het is hier geen Frankrijk meer maar ook nog geen Zwitserland.
Vooral het is hier geen zomer meer maar ook nog geen winter.
Gelukkig maar is het eigenlijk rotweer,
zo heb ik toch heimelijk het gevoel Colombus te zijn in de Alpen!!!
Gros Bisous à Tous!!!
Koen

Geen opmerkingen: