woensdag 12 september 2007

De officiele start

Maandagmorgen 17 september zal mijn onafscheidelijke soigneur Willem mij naar de startplaats van de eerste editie van GIRO DE FRANJE brengen.
Het eerste deel van de tocht loopt van Waregem naar Bourg-en-Bresse, de voet van de Alpen, tot daar volg ik het parcours van de laatste Ronde van Frankrijk.
Daarna het echte werk, bergen werk...
De eerste rit in lijn loopt tot Compiègne, de startplaats van mijn geliefde helleklassieker.
Willem en ik zullen met rijsttaart en koffie nog even terugdenken aan 1 april, de dag dat ik Parijs*Roubaix heb gefietst, daarna wordt het startschot gegeven.
Wat zou ik graag in Volderkens Belgische driekleur vertrekken, hij had ons vaderlandje in de Vuelta d'Espagna alle eer aan gedaan en gered van de ondergang.
Toch het geeft niet mogen zijn, verdomme...
Maertens,De Muynck en Van Impe. Van in de jaren dat de wereld werd geschapen, mijn wereld wel te verstaan.
Tijd voor een nieuwe ronderenner...
Vive La Belgique! Vive La France! naar de legendarische woorden van Maes na zijn overwinning van de Tour in 1935.

Het spijt me maar ik fiets vooral met mijn ogen,ik luister naar dagen en weken, niet naar minuten en seconden, zodat jullie kunnen meegenieten van de bergen van de koers in foto's, krijttekeningen en teksten.

Geen opmerkingen: