dinsdag 23 oktober 2007

Het krulletje "je" van "Giro de Franje" dat op Spanje slaat,zal dus in het aandeel van de reis even klein zijn. Maar ik ben er niet treurig om, reeds voldaan en moegestreden van de oorlog in de bergen. OURS LOUPS! Al was ik die oorlog liever tegen de Zwitsers en Zuid Tirolische Italianen begonnen. Let's start a war! Vergeef me van deze overdreven taal maar de Fransen en Spanjaarden hebben tenminste nog even tijd voor een praatje. En dit is meer dan welkom voor een eenzame reiziger, de bergen mijn trouwe bondgenoten. Aangenaam stil om het oneidige paars van de onbereike toppen aan de horizon en het ongeschonden blauw van de hemel nog een stuk verder. Want over dat blauw niets dan goeds te melden. Sinds mijn schrijven in Bolzano en later vanuit Nice en Montpellier hebben de dagen zich helder blauw gekleurd alsof ik het nooit zo had durven dromen. Het geel en rood van de herfst is van een ongekende schoonheid, ik vraag me dan ook af hoe het komt dat ik van zo'n ogenschijnelijk mooie decor zo vuil kan worden. Ik ben bang van het kind met het badwater weg te spoelen, dus we blijven nog even 1 met natuur!!! Ook hier in Vielha, het eerste Spaanse stadje op mijn weg, is er nog genoeg goesting om nog even verder te gaan. Al voel ik langzaam het einde naderen, en hoop jullie weldra terug te zien.
Oei oei nog iets minder dan een week... Hate and love in one thought. Al begint het werkelijk het einde van het seizoen te zijn voor een kampeerder en vergt het telkens weer een karrevracht energie lees:eten om me smorgens in de vrieskou op te warmen en me warm te rijden op zijn klimmen en te vervriezen tijdens het dalen. Maar ik hou er zo van... Evenveel als van het eindelijk stoppen van het fietsen, maar dat eindelijk "stoppen-gevoel" komt pas na oneindige omzwervingen als in dat onbereikbaar ongeschonden blauw, dus dit is nu weldra aangebrokken. Nog een laatste eindsprint via de Val d'Aran richting Girona en natuurlijk richting jullie!!!
!!!Je heerlijk vuile Flandrien
Koen¡¡¡

Geen opmerkingen: